LỚP 9/3 THCS LÝ THƯỜNG KIỆT II TPHCM NIÊN KHÓA 2005 - 2009
Chào mừng đến với diễn đàn lớp 9/3 THCS Lý Thường Kiệt TPHCM

LỚP 9/3 THCS LÝ THƯỜNG KIỆT II TPHCM NIÊN KHÓA 2005 - 2009

DIỄN ĐÀN HỌC SINH TRƯỜNG THCS LÝ THƯỜNG KIỆT 2 - KẾT NỐI NHỮNG TÂM HỒN ... !!!
 
IndexPortalCalendarGalleryTrợ giúpTìm kiếmThành viênĐăng kýĐăng Nhập
Chào mừng đến với diễn đàn lớp 9/3 THCS Lý Thường Kiệt. Đây là diễn đàn HS LTK rất mong được sự ủng hộ nhiệt tình của các mem 9/3 cũng như các học sinh trường LTK. Bạn nào chưa đăng ký thì hãy ĐĂNG KÝ tại đây ^_^
Đăng Nhập
Tên truy cập:
Mật khẩu:
Đăng nhập tự động mỗi khi truy cập: 
:: Quên mật khẩu
Tìm kiếm
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
Thống Kê
Hiện có 0 người đang truy cập Diễn Đàn, gồm: 0 Thành viên, 0 Thành viên ẩn danh và 0 Khách viếng thăm :: 1 Bot

Không

Số người truy cập cùng lúc nhiều nhất là 330 người, vào ngày Mon 12 Mar 2012, 2:30 am
Top posters
vanphung_93
 
NhokQuy
 
Pu
 
Master
 
Ken
 
dangkhoa
 
vinh_kien
 
Dragon_Fire
 
phonglucvan
 
Heo điệu
 
Poll
Các bạn thấy Giao diện đang thay đổi của Forum như thế nào ?
1/ Đẹp
63%
 63% [ 10 ]
2/ Xấu
19%
 19% [ 3 ]
3/ Cũng Bình Thường
19%
 19% [ 3 ]
Tổng số bầu chọn : 16
Navigation
 Portal
 Diễn Đàn
 Thành viên
 Lý lịch
 Trợ giúp
 Tìm kiếm

Share | 
 

 HSG lam thu di ne`

Xem chủ đề cũ hơn Xem chủ đề mới hơn Go down 
Tác giảThông điệp
NhokQuy
SMod - Người Điều Hành Cấp Cao
SMod - Người Điều Hành Cấp Cao


Nam Tổng số bài gửi : 368
Points : 371
Điểm : 12
Birthday : 24/12/1994
Ngày tham gia : 22/04/2009
Đến từ : Thủ Đô Hà Nội
Tuổi : 21

Bài gửiTiêu đề: HSG lam thu di ne`   Sat 25 Apr 2009, 10:57 am

II. For questions 9-15, choose the answer (A,B,C or D) which you think fits best according to the texts. Write your answers in your answer sheet.(14 points)
THE AGE OF EXPLORATION
One important result of the Age of Exploration that is sometimes forgotten is the spread of new types food throughout the world. Many historians tend to focus on the discovery of gold, silver, and new people. However, the globalization of diet was also an important aspect of this time period. Some foods common to standard diets in many modern countries originated in the New World. Corn, tomatoes, asparagus, chili peppers, and potatoes are some of the more well-known examples. These foods play an important role in not only modern diets, but in modern economies as well.
The peanut, for examples, is a very popular food worldwide. Some archaeologists believe that peanuts have been a staple in some cultures for at least 3,500 years. They believe that the peanut is native to Peru and another South American country, Brazil. Sailors from Europe first took the peanut with them on ships back to Spain. From Spain, the peanut was then introduced to other European countries. Today, the peanut is a staple in the diets of people in Europe, North America, Africa, and Asia. It is also a key cash crop for many African countries and US states. Indeed, without the peanut, the economies of these areas would be strongly affected.
In addition to peanuts, Peru is citied as the country of origin for other popular foods today. The artichoke, for example, was another food that explorers carried back to Europe from the New World. Today, artichokes are a popular vegetable in many parts of the world. Reports show that Peru continues to export about $20 million worth of artichokes each year! The biggest Peruvian crop export, however, is asparagus. Today, Peru ships more asparugus to foreign markets than any other country. Asparagus is a green, grass-like vegetable popular in the diets of the French an other European nations.

9. According to the passage, which of the following is true about the foods mentioned in this passage?
A. They all originated in Brazil.
B. They all come from the Americas.
C. They were first popular in Africa.
D. They are the most important crops for export.
10. According to the passage, when were peanuts probadly first eaten?
A. During the Age of Exploration.
B. More than 3,500 years ago.
C. After sailors went back to Spain.
D. About 2,000 years ago.
11. Which of the following could best replace “originated in” as used in paragraph 1?
A. Was brought to
B. Was sold in
C. Came from
D. Was unique
12. As used in paragraph 3, the word “export” is closest in meaning to
A. sell in other countries
B. bring in
C. mandate
D. promote

BODY LANGUAGE
Body language imparts meaning without the use of words. It is a type of non-verbal communication. There are certain recognized distionctions between types of body language: voluntary/involuntary and universal/cultural. The first distionction is often fuzzy. For instance, a smile can be voluntary or involuntary. However, by the second distinction, smiles are universal. They are interpreted the same across all cultures. Nodding and head shaking, however, are cultural. In Turkey, the former is replaced by raising the eyebrows. It is thought that body language has its roots in animal communication. Indeed, great apes raised in captivity are quite proficient at reading human body language.
13. The word “they” in the passage refers to
A. distinctions.
B. cultures
C. smiles
D. people who smile
14. What can be inferred from the passage about nodding?
A. It will be understood everywhere.
B. It will not be understood in Turkey.
C. It will not be understood by an ape.
D. It will be understood if it is voluntary.
15. The word “fuzzy” in the passage is closest in meaning to
A. unclear
B. hairy
C. solid
D. inverted

_________________
Đừng hỏi ltk93.tk đã làm gì cho ta mà hãy hỏi chúng ta đã làm gì cho ltk93.tk




Học mà không suy nghĩ thì luôn luôn u tối
Suy nghĩ mà không học thì luôn luôn nghi ngờ
Hỏi chỉ dốt trong chốc lát
Không hỏi sẽ dốt suốt đời
Về Đầu Trang Go down
Xem lý lịch thành viên http://vn.myblog.yahoo.com/hp.hphung
 
HSG lam thu di ne`
Xem chủ đề cũ hơn Xem chủ đề mới hơn Về Đầu Trang 
Trang 1 trong tổng số 1 trang

Permissions in this forum:Bạn không có quyền trả lời bài viết
LỚP 9/3 THCS LÝ THƯỜNG KIỆT II TPHCM NIÊN KHÓA 2005 - 2009 :: Góc Học Tập :: Anh Văn-
Chuyển đến